NetSupport Manager – это новый шаг в эволюции удаленного управления компьютером и поддержки. Программа позволяет осуществлять мониторинг нескольких систем одновременно, осуществлять удаленную поддержку или интерактивное обучение. NetSupport Manager сохраняет все изменения и информацию системы в реальном времени. Программа поддерживает платформы Windows, Mac, Linux, Solaris и мобильные устройства с одной консоли.
Проникая в удаленные компьютеры через сеть, мобильную связь или Интернет, NetSupport Manager позволяет обойтись без конфигурации брандмауэра. В добавление к традиционным возможностям удаленного контроля, NetSupport Manager представляет ряд новых опций поддержки, включая систему отчетности о состоянии оборудования и программ, опции управления системой, полную поддержку аудио и даже возможность показывать экран оператора нескольким пользователям одновременно в реальном времени в образовательных целях. NetSupport Manager поддерживает 32bit и 64bit системы Vista.
EngNetSupport Manager - this is a new step in the evolution of computers and remote control support. The program allows you to monitor multiple systems simultaneously, perform remote support or interactive training. NetSupport Manager saves your changes and information systems in real time. The program supports the platforms Windows, Mac, Linux, Solaris and mobile devices from one console.
Penetrating into the remote computer on the network, mobile phone or the Internet, NetSupport Manager allows you to dispense with the firewall configuration. In addition to the traditional remote control, NetSupport Manager provides a number of new support options, including a system of reporting on the status of equipment and software, option management system, full support for audio and even an opportunity to show the operator's screen to multiple users simultaneously in real time for educational purposes. NetSupport Manager supports 32bit and 64bit system, Vista.
Функции NetSupport Manager:Удаленный контроль ПК Просматривайте, показывайте или контролируйте экран, клавиатуру и мышь рабочей станции, независимо от цветового расширения, сетевого протокола или операционной системы. Используйте Аудио функции мульдтимедиа вашего ПК для общения с пользователями во время удаленной проверки или конфигурации их компьютеров. Большинство серьезных IT изданий говорят о NetSupport Manager как о самом быстром устройстве для удаленного контроля.
Мониторинг системы с помощью уменьшенных интерактивных изображенийНастройка мониторинга позволяет видеть несколько окон с изображением экранов ПК-клиентов одновременно в реальном времени. Размер окон может быть задан вручную. Кроме того, можно наблюдать за экраном ПК-клиента, не отвлекаясь от работы. Такая система позволяет администратору всегда быть в курсе работы сети и вовремя среагировать при необходимости. Каждое окно помимо он-лайн трансляции также отображает тип ОС, сетевой адрес, лог пользователя и имя компьютера.
Проверка содержания и «начинки» ПКПолучайте моментальную информацию об установках на компьютерах вашей сети автоматически. NetSupport Manager сохраняет данные более чем в 80 рубриках, особенно это касается установок дополнительных устройств или среды ПК-клиента. Осуществляя удаленную поддержку и диагностику, вы также можете просматривать и открывать доступ к приложениям памяти.
Передача и распространение файловПередавайте файлы между сетевыми ПК с помощью простого "drag & drop" меню интерфейса. Синхронизируйте директории нескольких компьютеров или редактируйте файлы напрямую. NetSupport Manager использует современную технологию передачи данных "Delta File Transfer" для сокращения затрат времени на перепись существующих файлов. Эта опция особенно полезна при низкоскоростных соединениях
Распространение файловРаспространяйте файлы и информацию с центрального NetSupport ПК на несколько ПК-клиентов одновременно и затрачивая минимум усилий. С помощью этой функции вы можете передавать файлы:
- всем клиентам сети,
- выбранным клиентам сети,
- заданным группам клиентов сети.
ПК интеграцияКогда программа NetSupport Manager установлена на компьютере, она начинает интеграцию с системой непосредственно через explorer, позволяя пользоваться функционалом сразу, без запуска NetSupport. Типичным примером может стать сеть организации, выбирая список компьютеров которой, можно использовать удаленный контроль NetSupport, переписываться с пользователями или заниматься конфигурацией, всего лишь нажав на правую кнопку мыши.
Удаленная поддержка ПК (RDP)NetSupport задействует в своей работе RDP, если требуется активная RDP сессия. Пользователь может выбрать эту опцию вручную при установке программы.
Удаленное развертываниеУтилита NSD (NetSupport Deploy) обеспечивает сетевых администраторов возможностью устанавливать и заниматься конфигурацией NetSupport Manager на нескольких рабочих станциях с центрального компьютера без необходимости настраивать каждую станцию вручную.
Благодаря NSD, вы можете:- Удаленно устанавливать пакет NetSupport на нескольких рабочих станциях одновременно.
- Создавать и закачивать индивидуальные конфигурации клиент-ПК на нескольких станциях.
- Удаленно обновлять лицензии NetSupport на нескольких рабочих станциях
- Удаленно и одновременно удалять пакет NetSupport в случае необходимости.
Функция отображенияИспользуйте функцию отображения Show для проведения сеансов обучения, не тратясь на проекторы, видео-проигрыватели и другое дополнительное оборудование. Показывайте ваш экран, экран выбранного монитора или приложения любому количеству подсоединенных к сети пользователей в реальном времени. Используйте широкий спектр возможностей для проведения презентаций или обучения.
Системы письма и планировщик задачNetSupport включает мощный язык письма и планировщик задач, вместе позволяющие автоматизировать задания, которые должны быть исполнены в какой-либо отрезок времени и многократно. Система письма также вмещает в себя весь функционал управления ПК, включая возможность запрашивать клиентов и получать такую информацию, как, например, свободное место на диске и тип операционной системы.
Вы можете использовать систему письма NetSupport даже для распространения приложений, задействовав комбинацию передачи файла, удаленной работы приложений и редактора регистра. Другими словами, всё, что вы можете сделать вручную с помощью NetSupport Manager, автоматически за вас сделает система скриптов NetSupport.
Управление по расписаниюЕсли машины вашей сети поддерживают функцию "включение LAN", вы можете настроить автоматическое включение-выключение NetSupport вместе с LAN. Идеальное решение, если нужна информация, находящаяся в выключенном компьютере.
Переадресация принтеровПоследняя версия программы содержит улучшенные опции печати, включая поддержку сетевых и USB принтеров. NetSupport Manager теперь также использует сервис WMI для создания "Standard TCP/IP Port".
Поддержка 64битNetSupport Manager поддерживает удаленный контроль всех 64 (AMD / Intel) платформ, включая Windows XP64 и 2003.
Чаты и Аудио-поддержкаПроводите чат-сессии между несколькими пользователями в текстовой или аудио форме. Если участник чата не отвечает, вы можете отправить ему звуковой сигнал. Также имеется опция приглашения в чат, а также отправки истории и архива чата. Содержание разговоров может храниться для дальнейшей работы. NetSupport Manager представляет Bi-Directional Audio – расширенную поддержку аудио, дающую возможность разговаривать, слушать и записывать информацию из чатов, не участвуя при этом в удаленной сессии.
"Виртуальная доска" для наглядных презентаций и проведения обученияОтправка сообщенийОтправляйте текстовые сообщения с помощью NetSupport одному или некоторым пользователям ПК сети, или же распространяйте их по всей сети. Это идеальное решение в случае угрозы сбоев сервера, все предупреждены вовремя.
ЗапросыNetSupport позволяет пользователям отсылать вопросы или просьбы о помощи на рабочий стол администратора. Такие запросы могут быть отправлены всем свободным операторам или тем, кто специализируется в конкретной области.
Options NetSupport Manager:Remote Control of a PCWatch, Share or Control the screen, keyboard and mouse of a workstation irrespective of colour depth, resolution, network protocol or operating system. Use the Audio functions on multimedia capable PCs' to talk to your users while providing support. NetSupport Manager is consistently recognized in comparative reviews as offering the fastest remote control performance available.
Monitoring Systems with Interactive ThumbnailsThe Monitor Mode feature allows a Control to display a "Thumbnail" view of all connected Client workstations simultaneously. Thumbnail size can be adjusted on the fly, as can the update interval. In addition, the Control users can mouseover a specific thumbnail for an expanded view of the selected PC. This provides a unique feature within Remote Control solutions to allow an IT manager to keep a constant eye over critical systems and immediately identify if systems need intervention. The View also provides key information such as OS type , network address, the current logged on user and the computer name for easy identification.
If the client is running multiple monitors, the Control can switch between desktops.
Hardware and Software InventoriesObtain a real-time view of the hardware and software installed on the target workstation at the click of a button, without ever needing to leave the NetSupport Control program to gather this information. NetSupport Manager collects over 80 items of information, specifically about the hardware or environment of the Client PC. A full inventory of current installed applications is also provides as well as installed hotfixes. To aid in remote support and diagnostics, you can also remotely view, and security permitting control, applications in memory, processes running and installed services.
File Transfer and DistributionClick to view...Transfer and manipulate files between workstations using a simple "drag & drop" interface. Synchronise directories on two workstations or edit files and attributes directly. NetSupport Manager utilises intelligent "Delta File Transfer" to reduce data transfer times when overwriting files that already exist by checking individual blocks of data within a file and only transferring changed data. This feature is enabled by default and applies to all file types. The performance benefits are most noticeable on slower connections.
File Distribution:Distribute files and data from a central NetSupport workstation to multiple Client workstations simultaneously and with a minimum of keystrokes and effort. Using this feature, you are able to Distribute files to:
* All connected Clients;
* Selected Clients;
* A pre-defined Group of Clients.
* Quick & easy transfer of files direct to the Client 'Desktop' or 'My Documents' folder
Explorer Desktop IntegrationWhen a NetSupport Manager control is installed onto a PC, it integrates directly with explorer, allowing you to launch key functionality direct from your system without needing to first start NetSupport.
A typical example would be within Network places, where on viewing a list of PCs on the network, by selecting the PC icon and using right mouse click, NetSupport Remote Control, Chat and Inventory options are available to launch.
Remote Desktop (RDP) SupportNetSupport Manager co-exists with RDP by detecting if there is an active RDP session. The user is provided with the option to either continue in screen scrape mode or disconnect the RDP session for full remote control capability.
Remote Deployment The NSD utility (NetSupport Deploy) provides Network Administrators with the facility to install and configure NetSupport Manager on multiple workstations from a central site without the need to visit the machines individually.
With NSD, you can:
* Remotely Install a NetSupport package on multiple workstations simultaneously.
* Create and download specific Client Configurations to multiple workstations.
* Remotely update NetSupport License details on multiple workstations.
* Remotely Uninstall a NetSupport package from multiple workstations simultaneously.
Show Function Use the powerful Show function to conduct computer-based training without the need for overhead projectors, video splitters or any additional hardware. Show your Screen, a selected monitor or just a selected application to any number of connected computers in real-time. Utilise a range of on screen annotation to tools to aid in your presentation or training.
Scripting and Scheduling NetSupport includes a powerful Scripting Language and Scheduler that allows you to automate the tasks you would normally perform repetitively in the NetSupport Control and run them at a time when most convenient to you. Scripting contains a wealth of Desktop Management functions including the ability to interrogate Clients and retrieve information such as free disk space; what operating system they are running.
You can even use NetSupport Scripting to distribute applications by using a combination of File Transfer, Remotely Execute Applications and edit the Registry. In simple terms, anything you can do manually with NetSupport Manager, you can do automatically with NetSupport Scripting.
Power ManagementIf your workstation hardware and software supports "Wake on Lan", you can use NetSupport to Power on / off your workstations over the LAN. Ideal if needing to copy data to a machine that is turned off.
Printer RedirectionThe latest release includes improvements to capturing client print output including support for Network and USB printers. NetSupport Manager now also uses the WMI service (available on XP and above) to create a ""Standard TCP/IP Port"" which it uses to provide print capture support. The Implementation on Window 2000 clients is similar but as the WMI Service is not available as standard the registry is updated by Manager to add the ""Standard TCP/IP Port.
64Bit SupportNetSupport Manager supports remote control of all x64 (AMD / Intel) platforms, including Windows XP64 and Windows 2003
Chat and Audio Support Conduct a two way chat session between selected multiple users in either text or full audio mode.
Should the Chat member not respond, you can send an audible beep to each workstation by selecting "Send Beep". Use the "Invite" function to add Clients when the Chat session is in progress and send a copy of the Chat progress by using the Send discussion history option. The contents of a Chat session can be stored for future reference.
NetSupport Manager also offers Bi-Directional Audio - extended audio support allowing one way talk, listen and full bi-directional audio conversations outside of a remote control session. Audio support is available over all LAN/WAN and Internet based communications
Interactive WhiteboardTo both aid training and the effectiveness of support, a Whiteboard feature is now available from within a chat / multi-chat session. Similar to Annotate, the Control is able to use a range of screen highlighting tools to visually support their text chat with invited users.
Launch ApplicationsNetSupport Manager includes the Launch Application feature that allows you to remotely start applications on a remote PC, start installer routines and much more.
This feature combined with File Distribution, provides a quick and effective means of providing remote updates.
MessagingSend a NetSupport text message to one or more chosen PC's, or even broadcast to all PCs on the network. Ideal for alerting your users of an impending server shutdown or similar.
Help RequestsEnable your NetSupport users to send help requests directly to your helpdesk when they need assistance. The help request can either be sent to all available Operators, or directed to specific operators based on user defined accounts.